Nya webbar tar Holmen in i framtiden

2019-03-14 11:11

Holmen_Ny_Webb_del-2.jpg

Holmen lanserar nya webbplatser på både koncernnivå och för flera affärsområden. De nya webbplatserna är enklare, tydligare och mer mottagaranpassade än tidigare och är det första utvecklingssteget av fler som Holmen tar under våren.

Sajterna är resultatet av ett lagarbete som omfattar alla affärsområdena med syfte att stärka Holmens varumärke och göra de nya sajterna mer affärsdrivande och bättre anpassade för besökarna.

 – Våra externa hemsidor är den första kontakten med Holmen för väldigt många besökare. Den digitalisering som vi befinner oss i kommer att göra det mötet ännu viktigare i framtiden, säger Erika Jonsson, kommunikatör på stab kommunikation Holmen Skog, och en av deltagarna i den projektgrupp som arbetat med de nya webbarna.

Att Holmens olika målgrupper är så varierande har varit en av de riktigt stora utmaningarna.

– Den som söker sig till någon av våra webbplatser ska känna att han eller hon har kommit rätt – oavsett om det är en skogsägare i Lycksele eller en designer i Paris.

– Vi har jobbat för att hitta minsta gemensamma Holmen-nämnare när det gäller koncept och design, men samtidigt inte varit rädda för att lyfta fram affärsområdenas unika särdrag.

Digitalisering förändrar spelplanen

Erika betonar att sajterna är i ständig rörelse och kommer därför inte vara helt kompletta vid lansering. De utgör dock en bra grund för att utveckla fler innovativa och affärsdrivna funktioner i framtiden.

– Vi kommer att ha mycket bättre möjligheter att stärka vårt gemensamma varumärke, utveckla vår marknadskommunikation och skapa nya affärer tack vare detta, säger Erika och tillägger att det är viktigt att förstå digitaliseringens omvälvande kraft och behovet av att göra den resa som Holmen nu gör.

Fakta: 

  • Anledningen till uppgraderingen är dels att uppdatera den tekniska plattformen, dels att anpassa innehåll och struktur för att bli mer affärsdrivande och leva upp till den förväntan dagens besökare har.
  • Webbprojektet är också en del i den gemensamma varumärkesresan som fokuserar på det Holmen-gemensamma som alla affärsområden kan dra nytta av.

De nya webbplatserna:

    • Holmen.com
    • Iggesund.com (lanseras i maj/juni)
    • Holmen.com/paper
    • Holmen.com/skog
    • Holmen.com/travaror
    • Holmen.com/energi

Läs mer om vårt varumärkesprojekt här

2019-05-19 11:11OKQ8 gasar på med gröna bränslen i tanken
2019-05-18 11:11Brist på granfrö hotar - miljonbelopp satsas för säkrad skörd
2019-05-17 11:1115 procent högre försäljning under Volvo CE:s första kvartal
2019-05-16 12:11Skogforsk: Nya svensk-finska användningsrekommendationer för tall
2019-05-15 11:11Mercedes-Benz Trucks årets generalagent för andra året i rad
2019-05-14 11:11Skogforsk: Helträdsuttag växlar stamved mot bränsleflis
2019-05-13 11:11Scanias rekryteringssatsning: The Big Mission
2019-05-12 11:11Svenska priser klara för eldrivna Mercedes-Benz EQC
2019-05-11 09:11Hydroscand öppnar butik på Värmdö
2019-05-10 11:11Underhållsplanen 2019-2022 redovisar effekter av planerade åtgärder på väg och järnväg

Gå till arkivet »