Hannele Arvonen - ny VD för Sveaskog

2019-04-09 09:22

hannele-arvonen.jpg

Hannele Arvonen har utsetts till ny VD för Sveaskog. Hon kommer närmast från träindustribolaget Setra Group. Hannele Arvonen har tidigare arbetat på Iggesunds Paperboard, Holmen Paper, Metsä Board, Metso Paper och Norrskog.

– Jag är både glad och stolt över att Hannele Arvonen nu blir Sveaskogs nästa VD. Hon har gedigen kompetens och erfarenhet av hela skogsindustrin. Hon är en bra ledare som kommer fortsätta driva och utveckla Sveaskogs lönsamhet, konkurrenskraft och hållbara företagande, säger Eva Färnstrand, styrelseordförande i Sveaskog.

– Jag känner mig hedrad att få vara med och utveckla Sveaskog samtidigt som skogens betydelse blir allt tydligare i den hållbara utvecklingens alla aspekter, säger Hannele Arvonen, tillträdande vd för Sveaskog.

Hannele Arvonen, 53 år, har varit VD för Setra Group sedan oktober 2013. Under dessa år har träindustribolaget utvecklats till att idag omfatta cirka 800 anställda, åtta sågverk, tre förädlingsenheter och en total omsättning på cirka fyra miljarder kronor.

Hannele Arvonen tillträder sin befattning på Sveaskog senast i september 2019. Hon efterträder P-O Wedin, som varit VD i Sveaskog sedan 2011, och som kommer att gå i pension.

www.sveaskog.se

2019-04-19 11:11Sveaskog studerar hyggesfritt skogsbruk i Slovenien
2019-04-18 10:11Skogforsk: Antal sortiment inte avgörande för drivarens prestation
2019-04-17 10:01Tommi Ekman är Logsets nya verkställande direktör
2019-04-16 09:11Försäljning av skogsplantor via nätet sätter nytt rekord
2019-04-15 12:11John Deere Forestry: Ny medtodinstruktör i mellersta Sverige och södra Norrland
2019-04-14 12:22Komatsu Forest storsatsar i Sverige
2019-04-13 11:22Var rädd om dig i påsktrafiken
2019-04-12 11:00Skogforsk: Kostnader i gallring och slutavverkning 2000-2017
2019-04-11 09:11Skoterplantor - effektiv leverans i svårtillgängliga områden
2019-04-10 11:11Italienska lastbilstillverkaren Mantella presenterar ett banbrytande trailerchassi som garanterar maximal nyttolast, bränsleeffektivitet och extrem slitstyrka

Gå till arkivet »