IVECO lanserar sin nya tunga landsvägslastbil med kampanjen "I´m Unstoppable"

2019-07-23 12:01

ssway1.jpg

IVECO startar en spännande kampanj i flera kanaler för att stödja lanseringen av den nya tunga landsvägslastbilen IVECO S-WAY. Kampanjen har utformats av den globala kommunikationsbyrån Ogilvy och baseras på begreppet ”I’m Unstoppable” – som syftar på lastbilens förare och deras tankar.

Kampanjen – som kan ses i tryck och i olika sociala medier – placerar förarna i centrum och följer dem under körning för att visa hur den nya modellens förbättrade komfort, uppkopplingsmöjligheter och tjänster förbättrar förarnas liv på landsvägen och får dem att känna sig ”unstoppable” på riktigt.

Den inleds med en video full av energi som visar några förare i en IVECO S-WAY och hur de utför sitt dagliga arbete i den nya hytten, som utformats för att skapa en livs- och arbetsmiljö av högsta klass.

Projektet fångar förarna när de sjunger med i Queens ”Don’t Stop Me Now” vid olika tillfällen under dagen: medan de gör sig redo för arbete, sitter bakom ratten, under rasterna och på natten i deras bäddar. Den kulminerar med en sekvens som sätter fokus på IVECO S-WAY:s unika egenskaper: ”Fler uppkopplingsmöjligheter, större komfort, fler tjänster och roligare än någonsin” och avslutas med sloganen för det nya modellprogrammet: ”IVECO. DRIVE THE NEW WAY.

En tryckt kampanj, som också bygger på konceptet ”unstoppable”, visar IVECO S-WAY-förare vid olika tidpunkter under dagen som säger ”I am unstoppable (except for a good reason)”.

Maria Laura Iascone, chef för IVECO Global Brand Marketing, hade följande kommentar: ”Kampanjen bryter med det traditionella sättet att promota ett tungt fordon genom att sätta förarna i centrum och få dem att berätta om hur IVECO S-WAY förändrar deras liv på landsvägen. Det är en uppseendeväckande, dynamisk kampanj som tar med tittarna på en känsloladdad upptäcktsresa och bjuder in dem till att samlas kring IVECO och DRIVE THE NEW WAY.”

De första delarna i den nya kampanjen kan ses på IVECOs konton på: Facebook, LinkedIn och Youtube.

2020-07-09 12:00Mercedes-Benz lanserar eftermontering av dödvinkelassistent för tunga lastbilar
2020-07-07 11:11Nationella cykelbokslutet - barn och unga cyklar mest av alla
2020-07-06 12:33John Deere säljer SABO till Mutares, slutar med gågräsklippare
2020-07-04 14:44Eco Log: Gula nyheter
2020-07-03 14:33Hydroscands smidiga tryckluftslang finns nu i butik och webbutik
2020-07-02 11:00Fossilfritt stål en viktig möjlighet för Sörmland
2020-07-01 12:33Scania Quiz Trophy: Är du Sveriges främsta Scania-kännare?
2020-06-30 11:33Nya markfuktighetskartor - hur funkar de?
2020-06-27 11:00Eco Log hälsar på H. Norgrens Entreprenad
2020-06-25 12:33Guide för hur man kan använda markfuktighetskartor i skogsbruket

Gå till arkivet »