MAN stärker sin skandinaviska organisation för att säkra närheten till den lokala marknaden och förbättra kundupplevelsen

2020-10-11 11:44

manmies1.jpg

MAN Truck & Bus har beslutat att förändra organisationen i Danmark, Norge och Sverige med omedelbar verkan. Huvudmålet är att man ska vara mer handlingskraftig och flexibel på den lokala marknaden och uppnå en god kundupplevelse genom hela nätverket.

(bild: Stefan Thyssen, VD för MAN i Norge, Sverige och Danmark ändrar sin organisation för att få ett starkare fokus på de lokala marknaderna.)

I den nya strukturen kommer varje marknad ledas av en lokal försäljningsdirektör och en eftermarknadsdirektör. Försäljningsdirektören kommer att ansvara för alla säljfunktioner inklusive lastbils-, buss-(ej Sverige) och transportbilsförsäljning samt försäljning av begagnade fordon. Försäljningsdirektören kommer att bilda ett starkt ledarteam tillsammans med eftermarknadsdirektören. Eftermarknadsdirektören förblir ansvarig för MAN:s nätverk av egna filialer och autoriserade MAN partners. Tidigare har MAN varit organiserat med gemensamma försäljningsfunktioner i Skandinavien, vilket inte längre kommer att vara fallet.

”Vårt huvudmål med den nya organisationen är ett starkt fokus på de enskilda marknaderna med två starka lokala ledare med djupgående marknadskännedom och beslutskraft”, förklarar Stefan Thyssen. "Vi kommer att vara lyckosamma med vår nya organisation, om vi är kapabla till att vara mycket snabbare i beslutsfasen, har ett starkt samarbete mellan de olika funktionerna och stöttar våra kunder på bäst möjliga sätt." Utöver dessa försäljnings- och eftermarknadsfunktioner kommer de lokala organisationerna få stöd av starka supportfunktioner i hela Skandinavien inom områdena “Network & Quality”, “Marketing”, “Finance & IT” och “People & Digitalisation”.

Så här kommer den nya ledningen se ut.

Verkställande direktör, Stefan Thyssen

Danmark

Försäljningsdirektör,   Frank Nielsen

Eftermarknadsdirektör,    Mikkel Christensen

Norge

Försäljningsdirektör,    Lars Sand

Eftermarknadsdirektör,    Annbjørn Vasdal

Sverige

Försäljningsdirektör,   Fabian Knappik

Eftermarknadsdirektör,    Christer Pettersson

Supportfunktioner

Network & Quality,     Thomas Skousgaard

Marketing,  Claus Lindholm

Finance & IT,    Niels Müntzenberger

People & Digitalisation,   Larissa Knödler

2024-03-19 11:00Södra sätter in flislastbil i produktion
2024-03-14 11:00Komatsus tjänsten Precision växer med fler smarta fördelar
2024-03-12 11:11Kunden i fokus när årets IVECO-priser delas ut
2024-02-27 11:00Komatsu och Williams Racing återupptar historiskt partnerskap
2024-02-25 11:00Bygge av mur för att separera skogsbränslen vid lagring
2024-02-23 11:00Hyundai levererar ett helelektriskt lätt kommersiellt fordon till Iveco
2024-02-20 11:00Säljstart för nya eSprinter med upp till 53 mils räckvidd
2024-02-13 11:00Automation - för ökad produktion och attraktion
2024-02-10 11:00Volvos första lastbil enbart utvecklad för eldrift - optimerad för renare och säkrare stadstransporter
2024-02-05 11:00Eco Log 20 år Demotour 2024

Gå till arkivet »